23 dec. 2008

Imorgon gäller det frk pedant

Ikväll skall julgranen upp, slås in julklappar, städas de sista, julgodisbakas, vikas tvätt, pyntas lite sådär. Det blir en uppesittarkväll men förhoppningsvis en bra en. M är i full gång med toktvätteri. Jag var snäll nog (efter att han varit uppe med en ilsen Theo halva natten) att lägga in den första tvättmaskinen innan jag gick till jobbet. Men sen var de ngra tvättar kvar så jag hoppas han hinner innan tiden är slut. Allt skall ju tvättas till jul, filtar och täcken och sånt. Jag är pedantisk till jul. En gång om året skall man väl vara det också.

Så jag hoppas att kvällen blir bra och mysig och att imorgon bli härlig. Jag har en ide om en tidigt uppvakning för egen del och en del pyssel. Vi får väl se om det bli uppskattat. Tänkte att jag och Theomannen kunde ha lite juldagsmorgonsmys. Men han är ju så morgontrött så han sitter väl mest vid TVn när jag pysslar :).

Imorgon är det alltså julafton. Jag tänker iallafall ha det riktigt bra.
Idag slutar jag 12. Det ÄR riktigt bra.

Puss hej ses.

Inga kommentarer: