27 feb. 2009

Men vaere frågan om?

Dagen startade inte helt klockrent.
Kommer till dagis och så är det tre ungar som klättrar på Theos vagn. Alltså K L Ä T T R A R. Vi pratar inte om att de satt i vagnen eller körde lite med den, de klev på däcken och vände på vagnen och stod på ryggstödet samt att de hade lossat sufletten.
Som den prismedvetna människa jag är blev jag faktiskt riktigt arg över att fröknarna som satt där inte såg till barnen. För ungarna vet ju inte att de bör ta det försiktigt.
O Theo var inte alls på humör för att vara på dagis så med en skrikande Theo stegade jag in och sa till barnen att de skulle kliva av vagnen. Vilket de gjorde. Då blev en fröken lite generad och sa typ "jamen oj, ja de kankse inte skulle använt den som leksak". Neh kanske inte de tyckte jag och sa att jag gärna såg att om de behövde vagnen för att Theo skulle känna sig trygg så fick de se till att den var hel när vi tog hem den sen för annars blir det väldigt dyrt för oss.
Så nu hoppas jag att vagnen är fixad när Micke hämtar den ikväll.
Sen säger hon...som för att få något slags övertag "jamen vi har vagnen här för att Theo (som fortfarande grät) har varit såhär som han är nu typ hela tiden från när han kommer tills ni kommer och hämtar honom. Till saken hör att igår sa dom att det hade gått jättebra så det är fan bara snack.
O eftersom jag redan var irriterad och jag ansåg att var det något jag skulle ha så var det en ursäkt inte ett klagomål på mitt barn så svarade jag "ja han är ju känd för att vara ganska obesvärligt, så antingen är det något hos er han inte gillar eller så är det väl kanske så att han faktiskt fortfarande är ganska ny och precis varit borta en vecka, ska han sen bara vara perfekt anpassad menar du?" Vilket hon tydligen inte gjorde.
Men jag avslutade med att säga till dem att ringa om det nu är så som hon sa att han skriker från det att vi lämnar till det att vi hämtar. Vilket hon inte tyckte man kunde göra "neh men han kan ju inte få åka hem bara för att han är ledsen". Då kände jag iskylan i mig "det avgör jag, det är nämligen jag som är mamma till Theo".
Vafan äre frågan om. Snart blire byte av dagis.
Vissa fröknar är topp, vissa är idioter.
Är det för mycket begärt att vagnen är hel när dom lånat den?
Är det för mycket begärt att om det är som de säger att min son skriker i ca 7 timmar varje dag så vill jag att de tar upp detta med mig så jag kan bestämma om jag kanske skall komma lite tidigare och hämta honom. Det kanske går för fort för honom?
Irritationen äro ett faktum.
Dont mess with the Zohan !

2 kommentarer:

soulkatt sa...

men vilket jävla SPÅN!

Evighet sa...

Ja lite så faktiskt. men nu har jag pratat med dom så nu känns de...bättre, till nästa gång. ;)