17 mars 2009

Carola and me?

Morgonen var bra. Aldelles ypperlig.
Halsen känns snäppet bättre om man jämför. Hostan är fortfarande ihärdig men jag försöker bli av med den depsperat.
Strepsil och stark hostmedicin kan göra underverk.
Ikväll skall jag iväg till Ms bands replokal och försöka sätta låten så den blir "min". Ett begrepp jag tror min mamma o min favoritsånglärare lärde mig för 100 år sedan. Ibland när jag övat dåligt så satt inte låten i hjärtat. Jag förstod den inte, det var lixom inte själen som sjöng. (hippie jag vet men de stämmer så bra). När jag fått in en låt så pass bra att jag kunde den innan och utan så blev den "min". Stor skillnad.
Så efter jobbet skall jag kämpa för att låten skall bli just "min" och att hostan skall släppa.
Tror meningen "vi skall göra ett litet podie till dig som du kan sjunga på" fick min ambitionslusta att starta. PODIUM?...en fläkt och jag blir Carola.

Saltmine kallar.

Inga kommentarer: