9 mars 2009

wipeout my måndag?


Helgen var mysig, o lite lugnare tempo än vanligt.

Fredag kakbak i 120. Ingen kaka blev som den skulle. Men de var ätbart. Jordnötterna var bäst.

Sen fick vi snabbt besök av D och K som skulle vidare till en förlovningsfest av de mer spännande slaget. Heja våra utländska vänner.

Lördagen bestod i en snabb tur ned på stan för att kolla om stadium hade en jacka till mig. O ja de hade dom. 600 kr senare och en röd dunjacka, varm som attan och jag har äntligen en riktig vinterjacka.

Sen var de off off till Järna o fira svärmor. Mycket kakor, gottis, godaste tårtan och paniken när jag insåg att jag nästan var mätt och de fanns hasselnötskräm i tårtan. VARFÖR SA INGEN NÅT? Men jag fick i mig lite tårta med.

Sen lite craniumspel och crazy yatzy innan alla drog vidare hem till D och K och käkade Tacos och kollade på schlagerfestivalen andra chansen.


Söndag bestod i heldag i skärholmen där vi shoppade walkie talkies (ehh ja vi gjorde faktiskt det, dom skall med till norrland så vi kan ha koll på Theo när han somnar. Då kan man lägga honom i rummet och höra om han vaknar är tanken).

Det blev även 4 bodys till Theo o ett par strumpbyxor, samt örhängen till min festutstyrning och bok. Tyvärr måste jag lämpa tillbaka en av bodysarna som hade en missfärgning. Men jaja, de e ju inte så hårt.

Dummast av allt var att Kapp Ahl inte fått in de linnet jag ville ha än. Suuuurt juhe.

Och sen min son då. Som var hur snäll som helst. Trots att han inte kunde sova och bara käkat en ostsmörgås så var han jordens snällaste unge. Fantastiskt hur lätt livet kan vara ibland.


Söndag kväll...

Pizza och en sallad till mig, halva "dum dummare" och sen wipeout som var mycket roligare än jag hade föreställt mig. Men kul som fan hade vi, en del tårar och massa skratt. Perfekt söndagsunderhållning. Sådär lagom, man orkar lixom inte med ett tungt drama sådär ngra timmar innan man skall sätta sig i arbetsposition igen.


Nu är det dock dags för nya tag och vi håller alla tummarna för att lilleman inte får feber på dagis idag. Det finns indikationer på ohälsa där. Men jag tror han klarar det.


Inga kommentarer: