20 apr. 2009

Idag, det är så man ska tänka

Kom tillbaka till jobbet nu efter ett hårt pass hos min charmerande sjukgymnast och en pilatesboll. Hoppas de ger bra resultat. Återbesök senare för att känna om de blitt bättre tack vare övningarna. De ger ju onekligen en hel del stabilitet i bål och rygg, man känner hur det verkar när man gör övningarna. Så jag lägger stort hopp vid detta så min rygg blir tipptopp igen. Vill inte gå omkring som en gammal tant/cowboy för att jag har ont i resten av mitt liv. Nu tar vi tag i mig själv.

Fler saker jag tagit tag i är namnändring, hemlisen (jag tänker så inte låta fler veta om denna, det är en HEMLIS. en rolig hemlis), hustitt, städning, tandläkarn....känns som om jag har en hel del på gång. Eller ja, som om jag har ryckt upp mig lite. Det är inte "jag fixar imorgon" längre utan jag fixar med en gång. Det är en riktigt bra känsla man får när jag gör saker direkt. Som om de är ordning och reda på mig just nu. Jag kanske skall bli en sån här nu. :).

Annars är min stackars unge inte kry alls. Han är visserligen bättre men inte bra. Imorse kunde han äta vindruvor, igår åt han 3 st och grät för att blåsorna i munnen gjorde så ont. Lilla korven. Förhoppningsvis går blåsorna bort snart och han verkar redan mycket piggare. Vila och näring sen är han på benen.

Nu är det dax för arbete. Inget "imorgon" tänk där heller :).

Puss och hej

4 kommentarer:

soulkatt sa...

namnändring? no more gittan?

Evighet sa...

I andranamn. Men du mitt hjärta får kalla mig precis vad du vill. Förutom fjärten för de kallar jag dig.

soulkatt sa...

då ska jag kalla dig för toffs med hål.

Evighet sa...

Please do. Det passar mig.