22 apr. 2009

Inredningen?

Vad gör man när man är ny husägare? Tja, jag vet faktiskt inte vad "man" gör, men jag kollar på tradera, blocket, inredningsbloggar och IKEA för att få ideér. Först var tanken på en sån där gammal stils matberedare. Såna är crazy dyra. Så jag tänkte man kanske kunde hitta något mindre väl använt på tradera eller liknande...men no luck. Så jag kollade lite inredningsbloggar och hittade badrum. Vad kommer behövas i mitt (sjukt o säga mitt....men de är mitt, o M och Kakans) nya badrum?
Vet faktiskt inte än, det skall vara funktionellt, siligt och vi. Hos IKEA hittade jag den fina möblen som man kan ha rena snygg handdukar i. Kanske några läckra flaskor med skumbad osv...
Det var mest tillbehör som jag hittade men man måste ju börja någonstans..jag menar..sjukt. Mitt stora underbara badrum.



Tokigt fin tycker jag. Det är snyggt om man kan hålla ordning i den. Lyckas inte det är den världelös. Men tja, vad vet man :)

Toaletten är blå och vit. antingen är det vitt som gäller och kantigt. Men denna är riktigt simpelt snygg. Annars får den bo i köket med en ståltvål på eller nåt.

Dessa lär bli fina om jag köper den där hyllan. Bubbelbad och grejjer och kanske Theos badgrejjer som alltid har så fula flarror.

Är det något man behöver i ett badrum så är det små förvaringsburkar. Det finns så mycket smått man måste/bör/vill lägga undan. Dessa är ju söta små burkar. Men ändå finare vore en massa gamla burkar, typ loppisfynd. Passar både i kök och badrum tycker jag. Småskavanker och så...jäkligt tufft.

Årets smartaste pryl, mest ekonomiska oxå...hur många av de där topsen försvinner inte när de man öppnat förpackningen? Man får ju aldrig plats med allt i sin förvaringsburk. Denna ska jag ha, sjukt habegär. Kanske för att jag har ett topsmissbruk.

Meh...ska de här bli en inredningsblogg nu?
Neh de här kommer alltid vara en "men vad har jag nu gjort då" blogg.
Som någon klok människa sa "för evigt är en lång lång tid" men de har hitills inte varit ett dugg negativt.



Inga kommentarer: