11 apr. 2009

Påsken

Långfredag:
Promenad, intensiv lek vid största lekparken, matsäck med köttbullemackor. Tokigt mysigt och soligt. Härligast.
Kväll: god middag hemma hos bror med familj samt mormor/mamma. Fick tillomed en skymt av min far. Något jag sällan får men som fick bli dagens riktiga höjdpunkt. Lilla pappa.

påskafton: Lite städ och plock, dammsög balkongen, nu saknas bara utemöblerna som fortfarande är på vinden. Tvätten fick hänga ute. Härligt. Liten promenad, dröm om hus, Kakan fick lite lek vid sandlådan.
Vid 14 blev det lax och potatissallad hos svärisarna + chokladkaka med hemmagjorda kycklingar på. Gottis. Även en liten promenad och utkik efter uttrar. Sen åkte vi och köpte lite chirre och grejjer. Salt and vinegar. Inte riktigt min grej. Im sticking to sourcream alla dagar. Betyger:ätbara, inte värda kalorierna.
Nu slötittar vi på tv tills vi somnar.

Påskdagen...vet vi inte än med de verkar som om de blir middag och kanske bingolotto med sällskap. Pensionärsvarning säger ni? Klok investering för framtiden säger jag.

Nu ska jag soffkelas och somna.

Glad påsk

Inga kommentarer: