6 apr. 2009

Rent hem

Ensam på kontoret.
Ja ja, jag lämnade Semlan ensam här i fredags så det är väl inte mer än rätt kan tyckas.
Han har ju smashat in ett affärspaket till mig kanske. Nice nice. + att jag fått mail om måtten på en halvsida och fråga om utgivningsplan. Det kanske blir en affärsmåndag idag.
Annars hade jag rätt i mitt antagande att dagis inte bara skulle ha laktosfri kost liggandes i något hörn så när jag gjorde lunchlådan imorse och frukostpacke så gjorde jag helt rätt. Dutti mamma.
I lördags var herr sambo ute med grabbarna grus och käka manlig mat och drack alkohol så jag bjöd hem mamma, bror med familj till lägenheten och gjorde middag. Kvällen var halvt kaotisk med strömavbrott, Kakan som ändrade inställningar på ugnen och åsikter som skilde sig från mina. Såna kan vara uppfriskande, dock inte i lördags.
Maten var dock god, L och jag drack snarrvin och sen blev klockan halv 10 o de små i sällskapet näst intill ramlade omkull av trötthet. So did I som hade vårstädad hela dagen.
Nu är hemmet skinande. Ja faktiskt, jag är riktigt nöjd.

Saker kvar att göra
Fixa min rygg som gått av
Gå till tandis
Få Kakan att inte ha halsfluss eller laktosintollerans
Lära mig att köra bil
osv osv osv...

Dagens mål satsar jag på tjaaa låt oss säga 14 000 kr för att vara rimlig.
Dagens mål 2= sushilunch. Namnam.

Ciao

2 kommentarer:

soulkatt sa...

Men herregud dagis Måste fixa lunchen! Är de idiots?

Evighet sa...

neh neh, vi hade inte hunnit förvarna. Jag glömde ringa i fredags o berätta det för dem. Sen behöver vi ett intyg från läkarna. Säkert kommunstyrt eller nåt sånt.