10 maj 2009

Så hur blev de nu då?

Det bidde ingen bakluckeloppis. Vädret var så crappy och vi blev sena så vi struntade i det. Istället fick vi en gräsklippare av min underbara pappa. Han är bäst ibland.
Vi tog en sväng förbi värmdös ströshopping nr 1 Brisak och suktade efter utemöbler. Inhandlingen blev dock strumpor till lilleman o annat mindre jättekul. Om 2 månader när jag är inflyttad i huset så skall jag dock handla massor av grejjer (som om jag skulle ha råd med det, sponsring någon?).

M behövde kolla en grej på Biltema och eftersom plantagen ligger precis brevid så tog mamma och jag och lilleman en tur in där på ren "jamen man kan ju drömma lite om körsbärsträd och klängväxter så länge". MEN, vad hittar jag om inte en underbart söt "fågelbur" med små öglor i som man kan ställa små små krukor eller varför inte ha fat där och använda som ljuslykta? Min plan blir dock att köpa någon murgröna eller liknande som skall få klättra i den där. Det kommer bli tokfint. Sicket kap 99 spänn. Sen hittade jag bedårande små krukor med rosor på för 5 spänn styck som jag norpade ett antal av. Tänkte att man kunde ha dem sommartid som örtkrukor i köksfönstret. Det kommer bli grejt. Bilder kommer, jag är bara lite seg.
Självklart hittade vi en underbar halmhatt som jag var tvungen att köpa till Kakan. Han älskade den och 19 spänn kan jag leva med.
Så gräsklippare "check"
Halmhatt "check"
Fågelbur "check"
Örtkrukor "check"

Då var det bara allt de där andra, typ utemöbler, grill, osv osv kvar :)

Nu ska jag söndagsmysa med mitt under till sambo. Kakan skall bara somna först.

Inga kommentarer: