16 maj 2009

uhhhhrk

Mässa, 3e dagen, Sista dagen....som vanligt, då är man bakis. Känner att jag kommer behöva 120 liter vatten med mig. Törstig, trött döende.
Igår kom jag la hem vid 2. Jag sansade mig. Lämnade baggarna ute och gick hem. Orkade verkligen inte en sekund till. Av något konstig anledning fick jag mer ragg än jag någonsin ever ever velat ha igår vilket (o detta hade jag aldrig sagt för 5 år sedan) men störde mig enormt. Jag menar, comeon, orka.
A var mitt skydd tills han lutade sig in mot mitt öra och sa "du e så snygg och rar, visst är rar på svenska fin och gullig?" Då kände jag att alkoholen kört sitt rejs klart i allas huvud och att avrundningen var på G. Visst är de snällt med fina kommentarer men inte när man skall jobba ihop dagen efter och det kommer bli.....liiiiiiiiiiiiite jobbigt när man insett vad man sagt....man=inte jag.

Min mage, huvud, ben, armar, ögon, hals är bakis. Inte göteborgsbakis för jag stoppade innan, långt innan resten men de känns att jag skulle vilja slippa prestera idag.
Idag är också TOKDAGEN. Dagen då alla kommer, alla skall vara med, avrundning på affärer osv...jag får helt enkelt dra i mig 2 alvedon, lite kaffe, en smörgås och köra på. Ingen vinner över mig, inte ens om jag är en bakismig.

Inga kommentarer: