6 sep. 2009

Helgen v 36



Älskade M gjorde i ordning i badrummet med våra IKEA fynd i måndags innan jag kom hem.
Han är fantastisk som avläser att sådant ger ro i min numer rätt stressade själ.

Den myyycket godare saften färdig. K o svärisar ska nog få varsin ny flarra.
Denna innehåller:
krikon
plommon
Hallon
krusbär
kärlek
Check:
Badad
Borstad
Veckohandlad
Outfit till veckan klar
Skoshoppad (tack vare älskade sambo, vilket var ett must då mina högklackade var i taskig form nu o vi inte kan komma som trasdockor till jobbet)
Hämtat grejjer på Ingarö en last klar
Projektad o de gick riktigt bra
Plommonsaftad klar (gjorde ju förut me men den blev inge bra så vi gjorde ny god saft)
Uppbokad för ett antal helger framåt
Lunchlådat till imorgon mig och M
Tvättar en jätteko (Theo har ärvt min samling, men bara en bråkdel)
Vikning av 100 kg tvätt
Strukit en hel del
Morgonmotionering
Godisätning
Tvättning av liten son

Inte check:
Städat huset
Bäddat sängarna
Iläggning i skåp och garderober av 100 kg tvätt, gjorde nog bara 50 kg.
Tvätt av jätte-elefant (eller den har inte torkat än, men tvätten är gjord, för hand, den fick inte plats i tvättmaskinen)
Rengöring av ärvd frysbox
Rengöring av ärvt skåp

osv. osv.

I fredags när jag kom hem sjöng Theo "så ses vi på lördag" låten (reklam för nåt spel tror jag)...idag började han sjunga "dream on" från idolreklamen. Sjukt vad han snappar upp o sjukt vad musikalisk han är. Jag funderar på att skicka in ett bidrag till idoljuryn för helt ärligt sjunger han det bra mycket mer rent än vad jag är sääääker på att många som kommer dit kommer göra.
Min tvååring är nya Frank Sinatra, eller Elvis kanske, eller någon annan fantastisk sångare.

Nu ska jag gå och bädda med crazyshitfärgade lakan och sen somna.
God natt världen

Inga kommentarer: