27 jan. 2010

Sjukt huslig igår.
Efter ett antal svordommar angående undertråden på symaskinen fick jag den att i alla fall hjälpligt fungera. It still needs work. Får lämna in den på service när de finns pengar till sånt. Annars får alla symaskinsexperter gärna ge råd och tips.
Har rengjort, trådat om, ändrat skruven på undertråden. What more?
I alla fall fick jag upp ett par nya gardiner till badrummet. Tycker de passar bra och eftersom jag fick 3 meter för under en 100 så va jag sjukt nöjd.
Får väl ta en bild på dem och visa min skapelse sen.

Dagens planering var att
1. gosa med liten man
2 gå till dagmamma med liten man
3. träna
4. söka jobb
5. städa/lata mig
6 hämta mannen och sätta igång med middag och sånt där.
7. Låta M ta över hushållet medan jag slappar på soffan.

Hur de blev än så länge
1. Gos
2. Låtsas att vagnen var en båt och vara pirat hela vägen till Dagmamman som oxå var den som hade skatten. På vägen fanns ett antal valar och sjörövare vi var tvugna att gömma oss för. En tio minuters promenad tog idag 20 minuter men de va sjukt underhållande även för oldies.
3. 7.33 km. orkade inte totalanstränga mig. Hade tänkt mig en mil idag men så fanns den lixom inte där i benen.
4. Kaffekokning
5. de fanns inga jobb att söka som jag inte sökte igår. Apa.
6....blogga.

Inga kommentarer: