21 juli 2010

När blir jag rik?

Saker jag vill ha råd med
är bland annat detta Carrie halsband. Fast de ska stå mitt namn dårå.
I love it. Har velat ha de sen första gången jag såg de.
Men men, 300 spänn för ett halsband på en tight butget känns oplanerat.

Hade ett samtal igår om att lyckas.
Den där grejjen med att tjäna bra med pengar, ekonomiskt lite oberoende i alla fall, kunna köpa de man vill och framförallt aldrig behöva tänka "kan jag köpa de här och samtidigt betala elräkningen?"
Samtalet mynnade ut i att jag fick lovord och tanken på att jag en dag faktiskt kommer lyckas är inte alls omöjlig. Vilket är precis som jag planerat så de är ju perfekt haha.

Jag skall i alla fall köpa ett sommarhus i Italien tillsammans med M, när de händer, de där att jag blir rik. De ska vara varmt och finnas en massa skrynkliga män med hattar på parkbänkarna tillsammans med deras morgontidningar eller schakspel.
Vi skall ta morgonpromenader genom staden och sen komma hem till våra olivträd och citrusfrukter som doftar underbart. O självklart har vi handlat på torget där dom säljer solmogna persikor.

Visst låter de som en fantastiskt bra plan?
I will do it....och inget "vad var de jag sa" på dödsbädden sen om jag inte lyckas. Okej!!!

Inga kommentarer: