25 aug. 2010

Mjukt som sockervadd eller var de kladdigt?


Jag vill inte på något vis påstå att jag skulle få rätt i min ändå lite pessimistiska realism...
men när man får mail där de står "detta är inte vektoriserat, vi kan omöjligt använda materialet" som jag suttit uppe och kämpat för att få folk att göra klart då vinner min perrsimistiska sida någon slags bitter seger.

Jag som inte kan något om vektoriseringar och liknande dör en smula.
När jag sedan ringer min "go to fix layout" guy så sover han...han är inte alls på gång med att jobba. Men han får göra de ändå. För jag är nu mer den hårda obarmhärtiga...vilket jag visserligen varit sen start.
Vektoriseringar...I know nothing about. Jag kan inte få jack shit gjort om ingen vill göra de. Hur jag skall få någon som dessutom börjar sin mening med "jag vet inte hur man gör sånt" att göra de är oklart och orealistiskt.

Jag gillar nya go to guy....men just nu är han inte på topp tio.
Just meningen "jag vet inte hur man gör sånt" känns som den borde kommit ca 2 dygn tidigare. Inte ett dygn innan festivalstart.

Jag hamnar i de där vänteläget nu igen. Eller så börjar jag klippa och klistra. På riktigt. Vafan ska man göra annars lixom?
Klipp klipp, klister, fix.

Detta är festivalyra på hög nivå. När ni andra käkar glass och kladdar med sockervadd och tyska korvar så svettas jag. När ni andra fnissar åt shower och blir bittra på politiker så ränner jag runt. När ni andra bekymrar er om att ni spenderat en hunka för mycke på chokladhjulet...då..ja vafan gör jag då? Då säger jag nog "skyll er själva slösaktiga småsvin" och får epitetet Häxan surtant instämplat i pannan.
Dont get me wrong. De är kul på ett plan. Men de här med att de inte går helt smärtfritt...I dont like so mycke.

Inga kommentarer: