10 aug. 2010

Rutiner. Bra skit

Varje dag brukar börja på samma sätt.
Ogillar skarpt ruckade rutiner på morgonen. Då har nämligen djävulen tagit över min kropp och trots att jag har rätt lätt för att gå upp på morgonen så är jag mer som ett monster än mig själv.
Därför får M inte titta på nyhetsmorgon nu när han har tid.
Morgonstund är sitcom stund.
"What I love about you"
"The Nanny x 2"
Jag säger inte att detta är världens bästa underhållning och att jag döööör om jag inte får se de.
Men....det är lätt. Jag orkar inte med politik, debatt, arga människor innan kaffet finns i ådrorna. Vilket det inte gör för än vid tja runt 9.

Så..
6.15 uppgång,slötv,dusch, göra ordning. (här kommer jag om en vecka även klä på knodd vid denna tid och skjutsa iväg familjen till dagmamma.)
7.30 buss och körkortsteori
7.50 vänta på tåg och körkortsteori
8.02 tåg och körkortsteori
8.25. promenad från hamn till city
8.50 shopping för frukost var 3e dag
9.00 müsli och yoghurt med vaniljsmak i latteglas framför datorn med kaffe och eventuellt blogginlägg.
9.15 The day begins.

Sen börjar de variera.
Tänkte att de kunde vara intressant för Er som tänkte skriva min biografi att veta.

För övrigt så hade vi ju ingen brådis hem igår.
Kakan är på semester och det var lixom bara vi som skulle ta oss hem, hitta mat och somna. Konstig känsla.
Så vi passade på att köpa sånt där vi inte hunnit. Gardinstänger, dörrknopp, en köksradio så vi kan lösa melodikrysset och min personliga favorit.....sittdynor som passar så sjukt bra in i matrummet så de går inte ens att förklara. Nu hade dom bara två så jag har sänt ut mamma på uppdrag. 24 kr, de är inte allt för dyrt för sötaste stolsdynorna.
Mycke nöjd, de e jag.
Undrar just vad vi skall hitta på för äventyr idag?
Bio?
Promenad?
Snickra?
Spakväll?
En ölkväll?
Svårt att säga...
Vi försöker leva livet som man gjorde innan vi fick barn men det slutar ändå med att vi pratar om hur söt Theo är. "kommeru ihåg de här...?"
Min rastlöshet visste inga gränser igår när ingen hade sagt "mammaaaaa" 2000 gånger. Förmodligen har någon hört "naaaaaaamoooor" istället :).
Känslan av att kunna göra vad man vill är både angenäm och ytters märklig. Och i längden...vettifan om total "frihet" att göra precis vad man vill när man vill är så eftertraktat. Jag är hellre lite bunden till rutin och har en sån där underbar son att komma hem till som ler med hela ansiktet och ALLTID frågar något direkt när man kommer in genom dörren.

Dock....finns det inte en enda dubie över att vi är otroligt tacksamma att vi har folk omkring oss som orkar, kan, vill ta hand om vår finaste i en veckas tid.





I brist på son köper vi saker

Ser nästan exakt ut som tapeterna i vardagsrummet.

Inga kommentarer: