24 aug. 2010

Work harder damnit

Mellan stormarna och bränderna som skall försöka släckas så sitter jag och kollar igenom jobbhemsidan.
Jag gillar våra gästbloggare. Inte alla av dom kanske men de här två senaste är riktigt spännande.
Pretzeltown och kringelfestivalen. Information om hur det egentligen går till dagarna omkring en stor festival. Galet galet.

Så på torsdag kväll smäller det med utomhusbio och galenskap.
Jag är både taggad och sjukligt trött. Tro mig.
Idag hade jag feber...som jag alltid får när jag jobbar som en idiot.
Just nu försöker jag sälja en plats till en glasskiosk...Någon som vill ha? Den är din för 5000 kr. Do it.

Dagarna före en festival för en utställare är också spännande.
Idag har jag letat lastkaj.
Jag har letat glasskiosk.
Jag har försökt få tag i folk.
Förklara hur saker och ting skall se ut rent layoutmässigt.
Ändrat mig, gör om gör rätt.
Lagt upp banners.
Haft kundmöten.
Slängt i mig en o så viktig lunch.
Blivit arg, trött, förbannad, back to positiv.
Tagit en halvtimmes paus och köpt mig en väska för 49 kronor som matchar kavajen.
Fixat uppblåsbara soffor.
Gjort folk glada.

Jag är marknadsvärldens heliga person.


Inga kommentarer: