16 sep. 2010

Inte illa

imorgon har jag ett spännande möte med en leverantör.
Inget är egentligen min förtjänst men ändå.
så imorgon klockan 8:00 så ska jag fika med en herre som vill
genomföra min idé fast med mig som idéare.
Han vill dessutom ge mig varor att sälja som jag sedan får betala tillbaka med ränta MEN när de är betalt så är det och räntan är inte oskälig på något sätt.
Anledningen, han tror på mig. Kontakter är bra att ha.
Jag är dock inte alls på att starta något innan årsskiftet and I said so. Han ville ändå ses nu, prata lite, se vad vi kunde få klart och inte och framförallt ge mig ett hum om vad saker och ting kostar.
denna herre är även själv företagsägare. Vi kommer bra överrens och jag tänker suga i mig all kunskap jag kan få.

Idag, just idag, i denna situation och med allt runt omkring är jag dock i off-läge. Jag har sagt det, jag hoppas han köper det. Själv verkar han snarare vara en Duracellkanin med motorrikfel för han är snabb, galen och riktigt rolig.
Men som sagt. Detta är en fika med affärsinslag. Jag har inte ens en partner.
Känner mig faktiskt stolt över att jag inte slänger mig in i något. I vanliga fall hade jag varit halva vägen till Peru nu. But im not. Vi får väl se efter imorgon.

Mitt liv just nu kan annars beskrivas som upp och ner, fram och bak, hit och dit.
Det finns en massa saker att anmärka på och en massa att vara lycklig över. Som faktumet att jag fick sushi till middag. Faktumet att jag får gratis träning I also like. Faktumet att min son lärde mig hur I-or i Nalle Puh låter igår är to die for. Jag sprudlar av ideér rent jobbmässigt...men ändå. Det finns väl alltid ett men...right?
Jag håller andan och väntar, väntar på att allt står på rätt köl. Fram tills dess får jag njuta av allt de andra. O de är inte illa de heller.

Inga kommentarer: