27 okt. 2010

Solsken i sinnet

Idag är jag glad över att
....min fina svärmor erbjöd sig att sticka till mig
....Theo som hade en dålig morgon ändå lyckades räta upp den rätt fort.
....Bra jobbsnack.
....Redbull sugerfree då jag omprioriterade att äta lunch. Men nu när jag ser smått sjuk ut kanske jag borde omprioritera igen.
....Att vi idag förmodligen bara ska vara hemma och mysa med varandra.

Jag saknar Theo och hans bus och jag saknar lite kloka citat från honom. Saknar även min högpresterande karl en hel del.
Idag kanske de blir lite matlagning och sån där himlans köksrenovering. Men de är ok. För idag...precis som idag så har jag valt att vara glad. Jag gjorde de aktiva valet. Lite bitter har jag nog låtit men i grund och botten är min dag en positiv dag.

Så...ett inlägg som inte ger mig ett journalistpris men ett inlägg som jag kommer trivas med att läsa när jag är sådär lite smådepp...man kan ju inte vara glad varje dag.

Inga kommentarer: