15 nov. 2010

kritik

Varför är det lättare att höra "vad ful du är" än att ta till sig "snyggast".
Jag har tjatat hela kvällen på mina båda karlar om vad dom tycker om min lugg...Theo tröttnade och suckade M försöker fortfarande mycket pedagogiskt inte falla i "var de snyggare eller fulare förut" fällorna.
Jag önskar att jag kunde höra dom där fina kommentarerna bättre för jag vet att jag får dom. Jag fick en senast idag på bussen, eller jag fick nog flera. Jag pratade med bror och fick minst en, vilket är ovanligt, han är min största fan och kritiker. Jag pratade med mamma, hon har inte en kritisk ådra i sig. Men de jag hör är sådant som sänker mig.
Varför?
Varför är 1 negativt ord lika mycket värt som en dag av positiva ord?
Jag tycker det är skumt.
kanske är det någon mental träning som gör det.
kanske gäller det att skita i vad folk säger och bara lyssna till den där inre rösten.

Hallååååå inre rösten kom och prata med mig nu.
Imorgon skall jag bara lyssna till den. Jag och min split personality...de ska vi.

Sov gott...klockan är över 10, jag är aldrig vaken långt efter det. Oldie

Inga kommentarer: