8 dec. 2010

ännu en dag i sjukstugan

Det mest besvärliga med att vara sjuksyster åt en förkyld son är att han inte är tillräckligt sjuk för att vara still i soffan och inte frisk nog för att gå ut o rulla sig i snön. Med andra ord...är inne på tredje varvet av kalle anka filmen nu trots att jag tjatat om att vi skall ta in den lilla mini granen till köket för lite omväxling.
Jag har även fått förklarat för mig allt om kalle anka filmen, vilket jag till viss del uppskattar och till viss del är helt ointresserad av. Men vad gör man inte för den lilla hostisen?
Helt ärligt han är den enda jag skulle göra detta för...kolla kalle anka film, diskutera vilka scener som är bra och vilka som är dåliga. Men...its not so bad.

Nu...äventyret städa hela huset fortsätter. Tror ändå att jag bara kommer öppna dörren till matrummet och sen stänga som jag gjort de senaste dagarna. Det är lixom för mycket att ta in. Men hon den där tanten som bröt så mycket i äntligen hemma för några år sedan, hon är mer än välkommen! Se de som en inbjudan.

Inga kommentarer: