15 jan. 2011

Dagarna är dagarna man minns

Igår var dagen som aktiverade.
En dejt med en kontakt som i sin tur tagit med sig kontakter och det hela slutade med ett besök på ett mediaföretag.
Frågan var vill du jobba här vs vill du inte.
My mind is up. Det handlar om så mycket, många parametrar som skall kollas och mätas. Men jag går på magkänslan. På måndag tisdag får jag besked om det är intressant, då släpper jag även bomben om jag tycker att det är intressant.

En något försenad fika med J som trots att jag skjutit och skjutit på dejten under hela dagen kändes de som var redo att strutta ner och möta mig. Skratt och kaffe för min del. Sen följde jag med för lite fredagsmiddagshandling och i morse låg ett recept på broccoligratängen jag skrynklat på näsan åt (det var bacon i, de kändes fel) i min inkorg. Jag gillar dock broccoli så jag får helt enkelt pröva denna utlovade delikatess och blir det gott kanske jag delar med mig av Js hemliga broccolirecept (tror inte att det är hemligt men fatta hur mycke mer spännande de blir när man säger de så).

Idag...en av de där dagarna. VA FAAAN SKA MAN HITTA PÅ. Någon med en idé? Vad gjorde vi innan vi renoverade kök varje helg? Jag är helt blank.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Tom Tits med hela familjen?

Evighet sa...

Från författaren till nästan reportaget "var turist i din egen stad" förväntade jag mig mer! Det blev fika i tälje och dejt med vänner.