21 jan. 2011

Girls night out

Det här med årsresume gick ju inte så bra. Mest för att jag hela tiden dyker på nya saker som skall göras som är antingen 1. roligare än en årsresume. 2. viktigare än en årsresume.

Idag är det jag och kakan som är viktigare. Pga sjukdom var det bara han som skulle spendera sin dag hos dagmamman. Det kändes lite onödigt så istället har vi spenderat dagen med sovmorgon, slöande, kelande. Nu väntar vi på att orken skall komma så vi kan klä på oss, gå ut en sväng innan vi skall vidare mot Gnesta och sedan Södertälje där jag lämpar av honom för skift två.
Jag skall nämligen ut på en girlsnight med T. Jag hörde i telefon att det var läge. Så bestämt och lite högt sa jag "lämna familjen hemma, vi ska ut och dinera". And so it was.
Jag tvekar på att det kommer bli en rörig historia där man kommer se vårt kort upphängt på polisstationer, det blir snarare en middag, lite deeptalk, lite sillytalk och hem. För vi är familjefolk...vi är bekväma...men de är skönt. Jag gillar bekvämt. De gör så jag slipper vakna upp i en snödriva någonstans vilket alltid är att föredra.

Inga kommentarer: