4 jan. 2011

Jag klev ur mina mjukisar

Idag har jag suttit med ett martiniglas och druckit vatten. Varför? Det kändes mer som om jag skulle lyckas då lixom.
Jag vaknade, gjorde mitt vanliga, kom hem, piffa mig lite och så började jag. Jag började mitt nya liv. Vi är inne på nya året jag kan inte bara slösa tid med att sitta och vänta. Vänta på pengar, vänta på öden, vänta på att saker och ting skall bli som jag vill. För de blir dom aldrig om man inte försöker. Klokt sagt, det är min nya grej, att vara klok. Kanske ger ut en citatbok 2011.

M började sitt nya jobb igår. När han svassade ut ur huset med sin fina pullover och såg sådär fräsig ut kunde jag bara inte låta bli att känna...jag är trött på mjukisar. Visst denna tid är utstakad för vila. Och det har varit dåligt med vila det erkänner jag. Men jag kan ju i alla fall börja min resa tillbaka. Så idag gjorde jag det. Jag steg ur mina mjukisar som jag snart skall i igen då jag måste bort och hämta kakan. Men ändå. Ett steg. Ett bra steg. Ett steg i rätt riktning.
Grattis till mig och mina steg ut ur mjukisarna.
Tack!

Inga kommentarer: