9 feb. 2011

Miss clueless

Vad kan jag säga. Firandet av det 29 året blev helt o hållet något jag aldrig kunnat drömt om. Hur jag kunde bli så lurad och hur jag kunde missat att min finaste JoJo faktiskt skulle komma hit, hem till mig, bara för min skull det är en gåta. Men dom konspirerade bra och miss clueless är jag. Vilket jag helt kan ta på mig.
Har haft några riktigt fina dagar med timmeslånga promenader, guidade turer i Gnesta och lärt mig baka gluten och laktosfritt. Inte världens enklaste men det gick. Jag har även lagat köttsoppa utan morötter och trots tveksamt resultat gjort glutenfri klimp på olivolja. Det var ätbart men inte mycket mer tror jag.
Jag skall inte försöka förklara vad det betyder för mig att jag har dessa människor i mitt liv. Min M och min finaste JoJo som tycker att det är värt att resa från Skottland bara för att få säga grattis. Jag skall inte försöka förklara för ni är inte dumma i huvet ni fattar.
Om jag skall se något negativt i det hela är det att det kommer bli svårt att toppa detta 29 års firande nästa år. Vi får se. Kanske får jag den där riktiga kon som jag alltid önskat mig men bara fått i porslinsform än så länge. Who knows?

Glädje

Extrem glädje, Yatzy...på min födelsedag and all.

Magen är också glad...getosttoast med valnötter och honung.

Plommonspäckad fläskkarré

Hasselbackspotatis

Nu är jag officiellt 29 år och tack vare ett helt crew av bra människor, fullt med presenter och bästa stämningen så lider jag inte det minsta av varken åldersnoja eller prestationsångest över vad jag borde ha lyckats med. Jag är helt enkelt riktigt nöjd med hur saker och ting artar sig. Ngra finjusteringar på jobbfronten och med det där hälsotillståndet så skall jag nog knäcka de allra flesta.

See ya on the flip side.

Inga kommentarer: