12 maj 2011

gnälligt

Jag som trodde jag hade gjort årets tabbe igår. Skrivit fel namn på en ansökan. Men nu visade de sig att jag inte hade gjort det. Hipp hipp. Företaget som jag skrev ägs nämligen av det företag som jag trodde jag borde skrivit så jag gjorde rätt. Även om jag fick panik där ett tag. Lövly, då är vi back on track.

Annars är jag full av åsikter idag. Hela tiden. Åsikter åsikter åsikter. Åsikter mest om mig själv men även om lite annat folk. Åsikter om att folk beter sig märkligt, åsikter om att jag får kommentarer om att jag inte kan umgås med folk. blev faktiskt lite lack där. Fick världens avhyvling för att jag inte kan träffa en "vän" och det gör lite ont. För det handlar inte om att jag inte vill, det handlar om att det kostar pengar för mig att ta mig utanför min by. Jag har välkomnat halva världen hit men ingen är beredd att åka till landet för att träffa mig. Men guess what, det är lika långt åt båda hållen. Den gör mig sur. Varför är det bara jag som skall offra mig? När jag inte kan. Det kostar över 130 spänn för mig att ta mig in till Södertälje, in till Stockholm...know what, det är typ 2 middagar för familjen. Det är typ en slurk bensin i volvon, det är typ tur och retur till Nyköping som jag tar mig till minst varannan vecka pga att läkarna finns där..ja, de är mycket pengar just nu. Och jag klagar inte på att jag inte är rik, inte speciellt mycket i alla fall. Jag vet varför jag inte är rik och i min situation vore det märkligt om jag var det. Men det innebär också att jag inte kan åka iväg och träffa folk hur som helst. Även om jag vill. Jag försöker att pussla ihop det då och då men det går faktiskt inte alltid.

Ja...så är det. Så sluta sura på mig. Im doing my best.

Inga kommentarer: