24 maj 2011

gosigt

Just nu får alla barn, det känns så. Har jag vänner utan barn? I dont know, men de känns i alla fall som det är en barninvasion runt omkring vart jag än tittar. Men det är väl inget fel i det. Såg några bilder på en helt ny bebis idag och ja jag erkänner att jag blev avis. Mysigt med en sån liten helt ny bebis.

Nu tror alla att jag tänker avslöja att vi skall bli föräldrar igen. Men de ska vi inte sorry. Vi ska det faktiskt otroligt lite, så lite så man nästan kan tro att vi ska ha minus ett barn. För även om jag skulle glömt min förra vända som gravid så är jag en arbetslös/sjukskriven, ogift 29 årig kvinna som inser att jag inte blir mer attraktiv för arbetsmarknaden som gravid. Så....jag finner mig i mitt öde att vara enbarnsmor och är rätt nöjd med det beslutet faktiskt eftersom jag har världens finaste Kaka hemma. Om nu folk kunde hålla undan sina små söta bebisar så man inte blir så avis hela tiden :). Det är som en hundvalp (ohh vad politiskt inkorrekt att skriva så)...söt o man vill ha men sen var de allt de där gå på promenader, mata, borsta, fostra...jisses. Neh, de får räcka med mördarsniglar.

1 kommentar:

Jenny sa...

Ja, du har vänner utan barn. Minst en i alla fall - MIG!