22 maj 2011

Sockerdetox

Idag fanns det ett enormt sug efter ngra kilo lösgodis. Det blev dock en näve mandlar. 4 veckor sedan vi åt godis, chips eller annat. I fredags åt jag dock en halv brownie vilket satte igång hjärnans sockerbegär. Därför blev det 8 rutor mörk choklad med nötter igår. Vilket jag aldrig trodde skulle hända. Jag har alltid varit mörk choklad motståndare. Men efter att ha slutat ihjälsockra mig så smakar det riktigt bra.Idag nada trots cravings utom denna värld. Men jag är fast besluten att bli av med allt detta självdödande beteende. Jag trivs med våra powerwalks, min crosstrainer, att försöka hitta mat med så bra innehåll som möjligt. Detta är inte ett försök att bli smalast i världen ( det är vad jag intalar mig) detta är ett försök att må bättre. Att få kroppen igångkickad, att vara en bra förebild o bryta destruktiva mönster. Ju längre jag klarar det desto bättre. Än så länge, jag är stolt över oss. Hur långt det räcker...i have no idea! Stay tuned.