23 juni 2011

Check?

Check?
Regn.
Egen inlagd sill (GI är skoningslöst mot socker vilket all sillag har typ.)
Kläder.
Meny.

Kör på Lilla huset på prärien look imorgon möjligen med gummistövlar. Jag tänker låtsas att det är 35 grader i skuggan och inget moln och regnväder kan hindra mig. Theos stass hänger på tork. Röda chinos och skjorta, snygg som alltid.
Menyn. Sill, Marinerat kött, kanske någon god bönsallad till eller nåt annat, Jordgubbar och grädde? Vad tror vi om det?
Lästringe it is. Hopp och skutt runt stången det är vad morgondagen har att erbjuda. Vilket är rätt vanligt en midsommar. Men jag drar gränsen vid grodan I tell you.
Kanonfylla blir det icke eftersom vi dels har med oss Kakan, dels skall köra hem. Jag vill övningsköra vilket tvingar M till alkoholfritt med. Så kan det vara. Men nästa helg på 30 årskalas får GI lämna byn i ett dygn. Någon måtta får det vara även om kanonfylla kanske inte är nödvändigt.

Dags att samla armeerna och fortsätta sysselsättningen. Borde jag klivit ur mina pyjamasbyxor? Nahh...det regnar. Man får vara såhär då.

Inga kommentarer: