31 aug. 2011

Amoooore



Sist när jag deklarerade att jag inte skulle springa ångrade jag mig grovt o snörade på mig joggingskorna. Känns lite idylliskt när man kutar med kossorna.
Slog mig igår att alla jag avundats förut, alla som gått på högskola, universitet, olika Campus, jag är en av dom nu. If I stick this out kommer jag ha utbildat mig. Väldigt specifikt visserligen men ändå. Jag kommer ha läst allt från ekonomi, data, förhandlingsteknik, offentlig talarteknik osv. Jag kommer kunna något riktigt bra. Jag längtar till idag då första föreläsningen startar.
Ja, jag är riktigt nöjd med mitt beslut, kan ju ändra mig lagom till första tentan men just nu är jag nykär i tanken på att jag kommer kunna tänka på mig själv som något annat än "hon som får folk att le".
Nykär is the word om man skuttar upp kvart i 6 o med lätthet klarar av att fixa mig själv,Theo, mata sambo, dagmammelämning o hinna med buss. O nykär är ju alltid kul att vara.

Inga kommentarer: