17 aug. 2011

Vilken dag

Tandläkare. Jag väljer att se dom dom fina människor....that scares the shit out of me!
Idag var det kontroll. Toppen...780 kr senare. Vad hittade han? En avslagen tand som nu efter typ 20 år behöver fixas o en lagning som MÅSTE åtgärdas. Jamen vad gör man? Man biter ihop o betalar (skämt menat). Inte riktigt vadbudgeten klarade av men den klarar ännu mindre av akutläkare. Det är nu jag förbannar att jag inte går till folkis. För jag inbillar mig att dom är billigare? Men serni, jag lider av vanvettig tandläkarskräck. Jag grinar när jag ligger där i stolen. Hulkar o snorar. Men Leif, udda Tandis Leif bryr sig inte. Han jobbar på, pratar om barnen, skrattar åt sina skämt, ställer frågor som jag omöjligt kan svara på med munnen full av verktyg o när mina knogar är vita ber han mig slappna av. Han säger alltid saker bergsäkert, även om det är tokfel o så är han aningens inkorrekt ibland. Men anledningen till att jag låter honom borra i min mun är för att han inte låtsas om mig o mitt hulk. Han låter mig vara livrädd o ibland klarar jag av att slappna av. Dessutom var han den första som borrade i min mun ;).....men inte enligt honom. Han tror att jag ljuger o säger att jag har fler lagningar o att jag är en drejare (som lurendrejare) antar jag. Vågar inte fråga. Men jag minns inga fler lagningar. Man tycker att jag borde.
Så hejja mig. Snart 2 nya sittningar som jag redan svettas över. Jag VILL inte! Men jag vill inte bli tandlös heller. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: