12 dec. 2011

Skön känsla

Är det så att allt djävulskap senaste åren skall vägas upp av bra grejer? Är det så?
Igår blev jag beskriven av min kollega som peppig o så sjukt full av energi. O då har jag just varit magsjuk! Är jag det? Är jag full av energi? Även då jag är trött?
Jag vet faktiskt inte men jag känner mig glad. Trots motgångar, övervägande glad. Väljer jag att se motgångarna som ett väggupp istället för något man kan falla ihop för, en kris, en ångest?
Igår slog det mig....jag hade i magsjukveckan en depp för att jag missat mycket på LIAn o för att trots att jag bad om mycket jobb så blev det kanske aaaaaaningens väl mycket. Men att säga nej finns liksom inte. igår, då kände jag att det var sån extrem tur att mitt jobb är så jäkla kul. För det är det faktiskt med skratt, folk, pyssel, de e kul helt enkelt! O förra veckans miss är förra veckans miss o vad e meningen att deppa över det?
Låter dalailama fint jag vet men det är skönt. Riktigt skönt. Energin går till att orka, hinna, fixa, lära. Inte till att grina o vara arg. År av grina o vara arg. Är det över? Jag säger det inte högt but I Tell you this, jag väljer det här måendet alla dagar i veckan!
Sköööönt!

2 kommentarer:

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Man kan vara peppig och full av enregi fast man är sjuk. Jag blir så när jag har feber. Då har jag som mest energi och det stör andra människor om man har energis som sjuk men även annars...haha

Evighet sa...

ja man kan väl de.
Ähh har människor inte värre saker för sig än att störa sig på att man är energisk då är det ju inte så farligt haha.