1 jan. 2012

Åren som går

2012
Fortsätta på samma bana.
Bli faster igen (om än på Ms sida men det spelar ingen roll för mig, de är ju min familj ändå)
Ta examen.
Gå på dejt med M (de va på tok för länge sen).
Fira 5 årsdag med den mest fantastiska av dom alla.
Fylla 30.
Fira många jämna födelsedagar.
Få jobb.
Det är planen.
And I belive it will be real good.
Tack till 2011 som jag sa skulle bli året som ändrade på allt.
Det såg inte ljust ut ett tag där men faktiskt, det blev året som ändrade på precis allt.
Resa till London
Lärde mig vad sann trotsålder är och hoppas jag är bättre rustad för nästa varv
Lärde mig jogga (inga marathon än dock)
Ansökte till en skola
Kom in på skolan
Bokade uppkörning
Tog körkort
Upptäckte älskade zumban
Fick många nya vänner
Började skolan
Fick jobb (extrajobb så klart)
Insåg att de finns grejjer jag är bra på
Kände mig motiverad och glad för första gången på mycket länge
Hittade LIA plats och lärde mig än mer om livet
Hittade vilken bana jag troligen skall in på sen i mitt jobbliv och vilken jag inte vill in på
Vi avslutade året med ny bil och förhoppningarna är att vi snart säljer den gamla.
Och om jag skall rada upp mål?
Privat:
Fortsätta på den bra hälsobanan. Ok jag har varit sjuk mer den här hösten än jag varit de senaste 5 åren men så är det när man träffar på mycket folk I guess. Men träning och mat banan känns mycket genomtänkt och jag tror på den i längden.
Fortsätta tänka positivt och inte hindra mig själv från att verkligen lyckas den här gången. Det låter lulligt säkert men de här med att kliva upp på morgonen och bestämma sig för att de kommer bli en bra dag är riktigt effektivt.
Familjemässigt ska jag bara fortsätta som jag gjort. Jag tror dom håller med mig. Vännermässigt ska jag öka de här med dejter. Det finns försummat folk där ute som jag längtar efter.
Skola och Jobb
Ett intensivt år. Måste bli mer selektiv med mina val på många plan men framförallt mer försiktig med min tid. Jag är allt för bra på att bara säga ja till allt och sen stressa runt som en duracellkanin.
Fokus på skola och se till att när jag väl tar min examen i december så blir det med ett bra jobb i bakfickan. Inte alls omöjligt.
Med jobb får vi se. Antingen fortsätter jag på Svea där jag älskar att vara eller så kommer jag hitta ett jobb som mer passar in på det jag skall göra i framiden, dvs sälj och marknadsföring.
Egna planer
Jag har dom, jag fortsätter utveckla dom men just nu har jag en så fruktansvärt klart utstakad framtid, något jag inte haft på flera år så jag känner att fokus ligger där. När tid är blir mina planer av. Som alltid. tajming.
Jag är så positivt överraskad över 2011 och det blev året som jag längtat efter, mycket på grund av mig själv. 2012 blir minst lika bra.

Inga kommentarer: