18 jan. 2012

Så nöjd


Jag är HELT inne på Academic work just nu. Hittat en radda av intressanta jobb vilket ger glädje inför framtiden. Nu var jag mest intresserad av extrajobb o har faktiskt sökt några. Vilket är onödigt då jag redan har ett....MEN...jag är villig att byta om det är mer inriktat mot min sida av karriären.
Spännande spännande.
Jag älskar känslan av att det inte är brått, man ligger före. Jag BEHÖVER inte ett jobb, men jag kan tänka mig att ta ett på deltid OM de är vad jag vill ha. Som att äta upp en godispåse med bara goda godisar. Inte en enda punchpralin.

Vilken fantastisk start på morgonen. Lämnade av finaste kakan hos dagmamman, drog på mig långjalingar och tog en långpromenad med Ankan. Mötte lite annat löst folk som jag också gillar. Blev av med bebiskläder en hel bunt o fick lite pengar som åkte ner i kakans spargris. Skickade 4 mail angående LIA och radade upp 5 andra företag som kan va intressanta. Gjorde gott kaffe o nu funderar jag på om en korv skulle funka såhär i lunchtider.
Efter lunch blire ekonomi för hela slanten. Likviditetsbudget, avkastning, resultaträkning och annat matnyttigt innan jag åter hämtar kakis och kanske våldgästar en fin granne sådär på kvällskvisten. Vad tror ni om de?
Jag måste erkänna att jag tycker de känns som en fördjävulskt bra dag. Vissa har de bara allt för bra. Men de e jag värd.

Inga kommentarer: