13 feb. 2012

Men vad hände.

Var det någon som såg på Skavlan i fredags? Var det någon som orkade lyssna på den där lille hysteriske mannen som skrivit "Män som hatar...." nej förlåt "män är från mars kvinnor från Venus." Alltså.....jag ber om ursäkt att han får utrymme här med. Han får fram sitt budskap även här trots att jag stämplat honom som en fullständig flaxtrasa. En fullständig idiot med andra ord.
Meningar som "om en man sätter sig i soffan så låt honom sitta där och säg sen att du behöver hjälp när han vilat klart, du måste fråga" (fritt översatt). VARFÖR ska jag BE om hjälp i VÅRT hem kan man undra. Det gjorde även gästen Mona...han avfärdade det hela med att hon var förvirrad.
"Mannens bästa vän är hunden för den pratar inte". "Klaga inte på att din man vill sitta i soffan efter en hård dag på jobbet, var stolt över att han räddat världen". Han avbröt de flesta gästerna ett otal gånger och orerade på om sitt "VETANDE" trots att han var en komplett tokidiot.
Hade han haft en ödmjukare framtoning hade jag inte brytt mig om honom. Jag hade låtit honom vara som han är. Jag hade tillome kunnat hålla med om att alla kan behöva lite space direkt efter jobbet o att det inte kanske är de bästa att komma hem o skrika om att tvätten inte är vikt. Det hade inte jag heller uppskattat. Jag kan tillome förstå de här med att män o kvinnor är olika o att vi använder oss av olika sätt när vi kommunicerar o att man nog får acceptera det eller bli homosexuell. MEN inte på så sätt som han sa det som om kvinnor klagar o är krävande/kvävande när dom stackars utarbetade världsräddarna behöver sitta en stund i soffan o mysa direkt efter att dom desarmerad diverse atombomber.
Nej....jag kommer ALDRIG läsa hans bok. ALDRIG. ALDRIG. A-L-D-R-I-G!
Jag hoppas även att han på "sveriges mästerkock" med citatet "jag har lärt känna grabbarna och jag vill ha ett stabilt lag där ingen börjar gråta för att dom saknar sina barn osv" ska åka ut snabbare än kvickt o att han bölar som en 4 åring när han gör det.

Alltså de här med taktkänsla o jämställdhet...har vi inte kommit längre?
Och detta skrivet från någon som inte kallar sig feminist...jag tror på de där gamla tänket med att ALLA har lika värde. De där med att både män och kvinnor ska få samma rätt osv. Män är ju tillexempel inte speciellt välkomna inom barnomsorgen, smaka på den samhället. MEN män som denna...han hade aldrig fått ens tittat på mitt barn, o troligen kommer han att under sin livstid få både en och två blåtiror av troligen en kvinna. Han kanske får ett snett leende o en klapp på axeln av en man också. Vem vet.

Suck....

Inga kommentarer: