14 mars 2012

Mörkret, de skingrades

Idag...jag älskar idag. Mycket. Sålt sålt sålt. Sålde till en butiksdam som fick slänga fem burkar för de sålda så dåligt. Men vi sålde. Jag. Fire! Som jag älskar att sälja, jag blir hööög. Millis min älskade kompanjon var impad o lika härlig som vanligt. Så olika vi är. Jag är optimist, hon är evigt fantastisk optimist. Jag vet vad pessimism är, inte hon. "dom kanske köper om dom tycker synd om oss" säger hon med hundögon efter att ha sagt "de går inte så bra för oss" till kunden. Jag skäller "dom bryr sig inte Millis, dom tjänar pengar". Jag älskar henne, hennes leende, hennes bus, hennes ibland naiva men alltid fantastiska syn på folk. Sen säger hon "dumfan" till en dålig förare som kört tokigt o jag skrattar så jag kiknar. Nästa butik ger hon sig inte. Gubben suckar, hon ler o pratar, han tittar på klockan hon ler o pratar. Jag svettas, inte hon. Han får stämpel dryg, fel på honom inte på oss.
Millis säger allt med äääää öööö o ringer vår lärare med öppningsrepliken "hej, vaaa göööröööö!" o jag skrattar o skrattar. Millis är som en storm, en storm jag älskar att va med.
Att två så olika kan va så bra, konstigt.
Jag älskar mina vänner. Vissa är förevigt fast i hjärtat. Såna man längtar o saknar. Vissa tar energi o jag låter dom tuffa förbi. Tänk vad glad jag är att ni finns ni fantastiska människor som gör mina dagar så underbara.
Ni vet vilka ni är. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: