28 maj 2012

Fy o fördömt

Jag styr o ställer, gnyr o gnäller. Jag fixar o puzzlar, trixar o knusslar. Jag jobbar dag o helg. Jag tränar. Jag pluggar. Jag är sambo o mamma. Jag är vän o syster.Jag är lyxfällan o stöd, jag är aktoritär o hård. Jag är öm o kärleksfull. Sist sist sist är jag mitt egna något trasiga jag. Tillfälligt trasig o trött. Igårkväll efter mammaträff. Lilla vännen. Då kände jag hur hjärtat inte orkade slå sådär rätt. De hoppa hit o dit o fladdra, det gnagde o kändes ont. Jag ville bara krypa ihop, få allt att ordna sig med knäppet av mitt finger.
Jag fick det. Inte knäppet men krypa ihop. In hos min man, där fick jag ligga, stilla o varmt. Tryggt o snällt. Där inne finns ingen död, inga Pengar, inga sjukdomar eller ångest. Där inne tar någon annan hand om allt.
Tyvärr måste man ju själv ta sig vidare och hela dagen har varit ett rent rent helvete. Fyfan för idag. Kanske kanske att det kan finnas långsiktiga lösningar? Kanske kanske kan man gå med på förändring. Kanske kanske kan mamma bli pigg igen. Kanske kanske kanske. Näää jag kryper in i famnen igen. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: