5 juli 2012

Min värld



Jag fick en tung start. Gjorde någon besviken o jag ogillar sånt. Men ibland måste man för att det inte är klokt vad människor tror att man går med på. Jag var helt enkelt inte orimlig alls i mitt tänk men det är som det är som det är som det är. Men ska jag vara i den här branschen får jag nog tuffa till mig tror jag, inte låta ett nej bekomma mig. Ett nej från andra kan jag ta men de där med att säga nej själv. Det är inte helt enkelt eller hur? 
Jag gick ut på min gräsmatta med min kopp kaffe från den nya maskinen som gör kaffet starkt så man koffeinstuddsar runt sen. Jag la mig ner och kände doften av smultronjasmin och lavendel. Man kanske ska göra lite lavendelsocker och lavendelkräm tänkte jag. Det som är så gott. O jag som har så mycket lavendel. O va rik jag är. Inte i pengar men i daglig upplevelse. Doften, solen, gräset. Jag bara njuter. 
Pionen har slagit ut vid prästkragshavet. Rosorna kämpar på i sitt hav av lavendel och eftersom det var några dagar sedan jag körde med traktorn så har det kommer blommor i gräsmattan. 
Helt plötsligt insåg jag att det inte alls gjorde något att jag tackade nej till vad som skulle varit lite jobb i en vecka. faktiskt kändes det riktigt bra. Jag kan kravla runt på min gräsmatta o mysa. Käka färdiga jordgubbar och göra så mycket lavendelsocker och kräm att jag storknar. För så är mitt liv.
Min mamma älskade min trädgård. Hon hade älskat att få se mitt nya staket och plocka jordgubbar. Prästkragar och de där rosa blommorna i gräsmattan var bland de bästa som hon visste. Jag tror att jag ska plocka lite sådana till begravningen.
Jag älskar när sånt här händer. När jag sjunker ner i lite bitterhet o så är det så himlans enkelt att plocka upp sig själv sen.
Men nu ska jag sluta pausa o jobba klart (jag jobbar hemifrån, lyxlirare) o sen ska jag hämta upp Kakan o så drar vi en stund till stranden. Vi käkar nog middag där, kassler och äppelsallad och badar, badar så vi storknar innan vi tar oss hem och somnar i sommarnatten. O klagar jag någonsin igen (vilket jag kommer, t.ex. när räkningen på takreparationen kommer) hänvisa mig till detta inlägg o så ska jag skratta högt o säga "jag var full"!

Så äre!

Inga kommentarer: