25 aug. 2012

Idyll

Vaknade av att någon låg och sjöng i sin säng. Visserligen gjorde han det vid 6:14 och det var ju mindre uppskattat men att vakna av att Jazzpojken svänger loss är rätt mycket bättre än väckarklockan. Undrar lite över varför han vaknar så tidigt. Trots rutiner har han ALDRIG frivilligt gått upp före 7. Meeeen eftersom han är 5 år nu får han spendera den där halvtimmen det tar för mig att vakna om jag inte MÅSTE gå upp med att underhålla sig själv. O det kan han. Han är mästare på det. Ibland får vi inte ens vara med fast vi vill.
Mindre kul är det att jag jobbar idag. En känsla jag sällan känner, jag vill inte jobba idag. Vet inte varför, det bara är så. Kanske för att det är festivalhelg och det kommer vara packat med folk, eller kanske för att jag har tusen andra saker som är mer prio i mitt huvud, som att klippa gräset, dammsuga, tvätta. Ja men ni vet sånt där. O så mitt projekt.
Vadå?
Joooo jag har ett projekt. Ett projekt jag fått på hjärnan och som jag inte kan släppa så nu raggar jag klänningar och kjolar i alla former, färger och storlekar. Vill man bli av med just detta så kan man kontakta mig på bripettersson@gmail.com. Jag tar tacksamt emot och hämtar om man bor i sörlmand och betalar frakt om man bor längre bort. Jag kan även tänkas betala för detta så hör av er. Mer om projektet får ni faktiskt inte reda på ännu. Spänningen är olidlig I know men bit ihop, släng iväg era plagg till mig så ska jag berätta när det närmar sig (vilket tar ett tag visserligen men så kan det vara).
Nu ska jag dammsuga ett varv tror jag minsann innan jag packar in mig och lilla killen som skall vara hos svärisarna. M skall nämligen iväg på grabbhelg, vara lite Rambo och fiska och tälta. Om jag har tur som alltid vet att jag har barnvakt? Ja,  jag är så bortskämd att jag borde få ett straff.

(fast jag erkänner, den här bilden var typ 3 år sen meeeen kolla vad söt)

Inga kommentarer: