17 nov. 2012

Bakiskakis

Här ligger min stjärna, han yttrade just orden "mamma jag e bakis". hur han uppfattat detta uttryck vet jag inte för Spriten flödar inte direkt i vårt hem men det är något chockerande o underbart med en 5 årings tolkning. "Jasså är du, vadårå?" " är så trött o vill bara ligga o gosa vid tvn" "ja du somnade allt för sent igår kakan, pappa somnade ännu senare så troligen får du sällskap i soffan idag". "Vi kan ha en bakisdag". Så jag lämnar mina bakiskillar o beger mig mot jobbet med ytterligare en förkylning i systemet. Men det kommer gå, det gör det alltid alltid.
BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

1 kommentar:

Sara sa...

Barn har en härlig förståelse för sin omvärld och tolkar den på helt egna, oförglömliga sätt! :)