9 apr. 2009

Nedräkning påsk

http://oneworld1978.blogspot.com/

Min kollega har gjort en blogg. Året då jorden blev lite rikare...pyttsan ;)


För övrigt har vi bestämt att de är halvdag idag. Det borde ju vara de så då har vi så. Skönt med självstyre. Frågan är vem av oss som är diktator?

Får inte hämta kakan förrän 13:30 idag. Prutt :( Men jag får väl käka lunch o leta presenter till bror och brorsbarn och påskäggsgrejjer.

Annars? Fick utskällning av knastanten för att jag pratade italienska med Theo. Ibland när vi är själva så gör vi sånt. Han förstår mig rätt bra och jag får försöka hålla delar av det språket vid liv i huvet. Jag vill väldigt gärna spendera stora delar av mitt liv i det landet och det vore väl bra om Theo kände igen språket. Men i alla fall, tanten blev sur, för hon trodde ju vi var svenskar, vilket vi ju är, men ja, vi gjorde väl henne besviken på någon rasisitisk planet. Stackarn. Väldigt konstigt.

Nu är det bara ett antal timmar kvar sen börjar vi fira påsk.

Inga kommentarer: