9 juli 2009

Bus och bus i drömhuset

Igår var de full rulle på ungarna hela dagen. Ingen mitt på dagen vila där inte.
Klockan 18:00 slocknade min kaka vilket jag tror aldrig tidigare hänt.
Med all vår lediga vuxentid drog vi fram duschen och kollade varför vattnet inte rann ner trots liter av propplösare. Svaret var år av klegg. Let me tell ya, dessa husägare innan, de har INTE rensat avloppet. Lite pissed är jag.
Nu är felen
Ugnen
Läckage i ett fönster
Taskig städning
Avloppet igenkleggat

Om några minuter skall jag ringa till mäklaren och säga att vi inte är helt nöjda och att vi tänker debitera förra husägarna för åtminstone en elektriker och en som akut kommer hit och rensar avloppet. Seriöst vi kräks bara vi tittar på de.

Jag menar, hade de varit en grej. Ungen t.ex. bara den, då hade jag inte varit sur nu, men de är så himla mycke redan och vi har inte ens bott här i två veckor.
Snart kommer Björn Skifs inknatande här och frågar om han får köra "drömhuset 2".

Idag fixa.
O så skall Semlan med son komma på visit. Kul för dom att se Nallebo i detta underbara väder vi kallar storm med regninslag. Välkommen :).
Jag som borde jobba på min bränna....


Inga kommentarer: