16 juni 2010

Bilder



På pendeln imorse satt jag o kollade igenom bilder jag tagit med min fåk.
En del väldigt märkliga, en del gulliga, en del galna.
Mina två favoriter fick bli kategorin gullull och galna.

Jag älskar, älskar, älskar plakatet som hittades i Gnesta "spökar det i ditt hus". Känns lite tv4+ kommer snart göra en dokumentär med dig aktigt. Eller är det Gnestas egna ghostbusters?

Annars på gullullstadiet så har jag ett kort på mina polare. Varje morgon när jag går längst maren brukar dom här små gynnarna komma och snacka och ta en latte. Med tanke på att dom ser ut som små fluffbollar så kan jag inte annat än älska det. Vilket är stort av mig då fåglar i allmänhet, vilda fåglar i synnerhet är helt fantastiskt äckliga. Dom kan picka ur ögon och inälvor på den som inte är vaksam.
Men dom här små fluffona är okej. Dessutom ser dom inte ut att ha en så värst vass näbb.



Inga kommentarer: