20 sep. 2010

Älskade helg

Helgen har varit precis så där ljuvlig som helgerna kunde vara när man var liten. Den har varit lagom lång (eller de kan den väl aldrig vara men den har i alla fall inte varit i 2 timmar som de ibland känns som).
Fredag kväll = video, popcorn, gos. Theo fick en egen film att se då han älskar film och var värd lite belöning.
Lördag= Theo, jag, svärmor, svärfar och svärmorbror (han får heta de nu) gav oss ut i skogen för att hitta svamp. Jag hade i ett svagt ögonblick lovat Kakan att vi skulle göra de eftersom jag är uppvuxen med sånt. Men trots regn och kallt så hade vi de riktigt bra. Jag hittade minst 1 1/2 liter svamp i skogen. Svampsmörgås med leverpastej på rostebröd. Im telling you, its a piece of heaven.
Söndag=Morgonpromenad, röstning (viktiga grejjer de där om man frågar mig), shoeshoppi´n och veckohandling, övningskörning i älskade Nyköping.
Avslutade med lasange i Järna med Hanssons och Runge.

Mycke som hunnit hända och för en gångs skull känner jag mig riktigt riktigt utvilad efter en helg. Känner att denna vecka kan bli stor. En sån där vecka man inte vill glömma. Jag väljer att den blir så i alla fall.
Håll tummarna för de.

Inga kommentarer: