24 sep. 2010

fint tänk

Den där fina Claudia Galli!

Jag måste erkänna att livet ljusades upp lite efter detta blogginlägg.
Sånt här är sant. De är såhär man bör tänka!

"Varje dag är viktig. Nu menar jag inte på ett sätt där man ska sätta sig upp i sängen direkt när man vaknar och känna att idag är en viktig dag och sen känna sig stressad över det, nej, nej. Jag menar att man ska vakna varje dag och känna att den här dagen spelar roll, den här dagen kan jag göra något, om än så litet ,för att förändra något eller skapa något eller bara göra något som gör mig glad. Den här dagen är en sån dag, det är torsdagen den 23:e september. Idag ska jag ringa en vän jag inte har pratat med på länge, jag ska leka med mina hundar och jag ska klistra lite kvitton, inga världsomvälvande saker, men min vän kommer att bli glad (förhoppningsvis), mina hundar kommer att bli glada och min revisor kommer att bli glad, haha, nej, jag skojar men jag kommer att bli glad när det är gjort. Men sen vet man aldrig vem som ringer, eller vem som chattar upp dig på Facebook eller vad som kommer med posten och det är det jag gillar…att inte veta allt. Mmm, det är en underbar känsla. Så vad som helst kan hända idag! Lovely. Godmorgon!"
(bloggtext snodd av Claudia Galli)

Inga kommentarer: