21 sep. 2010

Lite bitterhet kostar jag på mig

Mitt 1001 inlägg.
Någon slags fanfar bör vara på sin plats. Men de är dåligt med såna.

Fick brev igår. Eller post.
Vi har en för hög häck. Max 70 cm får den tydligen vara i vägkorsningar. Den är väl lite över 2 m där nu.
Så det som gäller är att få tag i antingen en sjukt billig trädgårdsman som kan tänka sig att ta motorsågen och döda stora delar av vår häck...eller att vi själva gör de.
Jag ser inte fram emot de alls. Kan inte påstå de.
När vi flyttade in var häcken inte mycke lägre än den är idag men hejja hejja för antingen klagande grannar eller kommunfolk med för lite att göra (vilket är sjukt för Gnesta kommun är seriöst underbemannade eller bara inkompetenta).

Så om någon vill ha en 3 åring i några timmar ihelgen som underhållning så har jag en ledig. Alternativt om någon är bra på att underhålla och kroppsarbeta samtidigt, typ jonglera med motorsåg, så funkar även de.

Måste erkänna att de här med hus tar på krafterna. När man äntligen tror att man är i fas...då får man post, eller vattenläcka, eller utskällning på bussen, eller whatever.
Det är inte ett officiellt klagomål, jag sparar dom till senare, I might need them men de är en relativt hög suck.

Bara att kavla upp ärmarna.

Inga kommentarer: