26 juni 2011

Smultronpuss


En mycket nöjd Kaka som fått en smultronpresent av sin pappa.
"men vad är det förnåt?"
"ja typ små jordgubbar"
"Men mamma, gräset måste sparas, det var ju fint av pappa att plocka gräs till mig"

Han har små krav på ömhetsbevis men det är ju enligt mig, helt rätt inställning.


Vågar jag tro att klockan 7 solen även kan finnas senare idag? Jag hoppas på det och gnuggar händerna av förtjusning.
Är lite nöjd över att M är hemma en dag till (tre dagar i följd, sicken lyx).
Att J kommer hem imorgon.
Att jag ska leka med betong imorgon.
Att jag har lekdejt på torsdag och promenadpartner. Äntligen ser det ut som om jag lyckats komma in lite i den här landetgemenskapen. Har kanske inte jobbat svinhårt för att komma in förut men efter Theos kalas ser det ut som jag ökat min populäritet. Eller...snarare, dom upptäckte att jag fanns.

Nästa vecka är rätt händelserik faktiskt.
Mån.... J kommer hem från Indien.
T kommer över och leker i betong.
Tisdag...klipp gräs, veckostäddags, slappardag.
Ons...Nyköping
Tors....promenaddejt och lekdejt senare med Theos kompis o mamma.
Fredag...Gräsänkling då karln skall ut på jobbgalej.
Lörd...D&K firande
Sön...M firar att han blir lite äldre
Mån...SEMESTER och resa till hus med sjö och mygg (ska bli så jäkla gött).

And then it just goes on from there.

Inga kommentarer: