18 juli 2011

Extrem samlare?

På våra semestrar passade jag på att billighetsshoppa inredning.
Det är en av mina passioner. Billighetsshopping. Låter som jag är snål kanske.
O de är jag nog, speciellt mot mig själv eller när det gäller saker som inte MÅSTE få finnas i min ägo. Men ibland har man spenderarbyxorna på eller vad gamla tanter brukar säga.
Så jag passade på när vi ändå var i närheten av en massa outlets.



Apafina ljuslyktor. 49 kr på vingåkers Iittala outlet


Te till fullpris dock. Men påsen var den sötaste jag sett och i ärlighetens namn var det bara därför jag köpte den. Sen doftade jag på innehållet och godis I tell you. Sällan jag blir såhär exalterad av te. Men nu har de hänt.

Köpt fina ramar både I Hudik på dollar store och vanliga hederliga ÖB. Tycker faktiskt det blev riktigt bra och nu ska kortet på gamla Björnlunda och vårt fina hus upp i trappen. Nånstans.

Till vår veranda. Håller på med projekt "vilja sitta där och läsa"men har inte riktigt hunnit längre än att köpa dessa två. Ljushållare, eller hängande blomkrukor. Vi får se. När jag blir rik eller orkar kolla igenom blocket ska jag hitta mysiga utefåtöljer som man kan gosa in sig i. Its gonna be great. Anyways..Sernholt i Hälleforsnäs. 19 kr.
Okej. Jag vet. Det är rosa fåglar. M såg nog inte storheten i detta köp. Men dom skall upp i tråkfönstret i badrummet som bara har en ful 80 tals jalusi jämt neddragen (de är den eller ständig flash mot grannarna som har full insyn). Så jag tänkte att det skulle få hänga små fåglar på andra sidan så kanske de blir lite mindre deppigt att se på. O färgen kommer bli asabra där. Även om ljust rosa sällan är mitt förstahandsval. Men nuvare de sådeså. 10 spänn i Vingåker.

Se....deppigt va? Inget inte några fåglar kan pigga upp!

Förutom detta blev de lite garderobsinnehåll. Vilket är mer än jävulskt nödvändigt då mina kläder antingen självdött eller har blivit vääääldigt out of style. Men de får bli ett annat inlägg...eller så köör vi en dejt med tillhörande manekänguppvisning.

And...jag är äckligt nöjd över att det regnar idag för jag behövde ändå sitta inne lite och fixa. Om två veckor får det vara evig sol, då kommer M tillbaka till semestermode med mig och kakan. Hejja!

Inga kommentarer: