17 juli 2011

Tyst i vårt hus

Helt tyst.
Bror o dotter, hans bästa vän med familj kom på snabbvisit då jag inte träffat J på länge o han faktiskt bodde hos oss när jag var liten. Han blev helt förvånad över att jag faktiskt inte var typ 12 år längre och hade ett större hus än vad han hade. Vi har visserligen setts även i vuxen ålder men han tyckte ändå att det var lite mycket med att jag kunde klara av saker själv som vuxna kan.
Vi pratade körkort och han gav tips. Han har ju varit körskolelärare så jag pressade helt enkelt karln på allt jag kunde få.
Efter att ha bott i Norr i flera år nu så var det bästa tipset "de e ba o kööör".

Tråkigt när ett invarderat hus blir helt tyst. Theo är dötrött efter att ha lekt kull i timmar, M ska ut på motionsrunda och jag passar på att få lite ro jag med.
På onsdag kommer bror brorsbarn och brorsflickvän över på semester i några dagar. Passar bra då M är tillbaka på jobbet i två veckor för att sen ta lite mer semester igen. Alltid roligare att ha sällskap. Kanske kan få lite pyssel gjort också. Visserligen har jag kakan hemma men jag tror att lek med Bellis varje dag är roligare än att dra omkring på mamma.

Nästa vecka är det bank o en massa annat som händer. Jisses vilken vecka. Kanske kan jag tvinga L att följa med på loppis med. Bil och skjuts I like.

Nää, nu måste jag nog tyvärr göra lite nytta också.

Inga kommentarer: