11 juli 2011

Idyllisk semester

Hemma igen från vistelse i halvnorr. Jag har varit mer norröver men myggen var övertygande om att även detta var norr. Hälsingland. Forsa. Hudiksvall. Gävle. You name it Iwe seen it.
Stugan var helt jäkla underbar. Total idyll. Morgonbad direkt ut i sjön, fiske, kolgrill, spelkvällar, vin, sol o bad. Blev verkligen helt kär. Åkte tillomed ring efter en båt. Det är ingenting jag vanligen gör belive you me. Jag är om inte för feg så tjaaa, jag har liksom inget behov. Men nu hade jag det, o de var sjukt kul.
Annat?
Sist i minigolfen trots mitt bästa spel ever.
Bäversafari (du hörde)
Lärt mig en massa årtal (1989 t.ex.)
Shoppat, ätit, upplevt Hudik.
Sett delar av Gävle.
Ja...o en sjuk massa mer. Jag visar osorterade bilder istället.


Gävle med smör på näsan

Den här lilla damen har jag verkligen lärt känna denna vecka. En så underbar liten varelse. Var kär redan innan o denna vecka gjorde det inte bättre!

Hamn Hudik


Pickenick i Gävle.


En annan jag är obotligt kär i. Påbörjade en trotsperiod under denna semester och kommentarer "nu blir jag vaaaansinigt arg på dig" sas från hans mun. Tror det värsta är över nu, eller hoppas. Men han har tur. Jag kan inte sluta älska honom all trots till trots. Jag kan dock bli galet trött. Men de är det värt.

Go´fika på Larssons brygga.

Old Texas i Huddik. En sån där kväll där vi alla var lite exalterade över att vi var på restaurang. Jamen hallå vi har barn nu, detta är inte direkt vardag. Kött i stora lass och sjukligt goda såser och röror.


Mölja? Hettereså? Vattnet nere i Hudik. Där satt vi o njöt av glass. Fick ngra fina bilder på resten av sällskapet men Ks vana trogen gör hon knepiga miner när jag tar kort och jag väljer att vara shysst o inte lägga upp dom.

Kör nercabat i år


Jamen, Ni ser ju.

Inga kommentarer: