9 mars 2012

gnäll

Jag är så trött.
Hela min kropp sover.
Hjärnan fortsätter arbeta. Det är lite jobbigt.
Känner att jag har lite feber, hostan sitter i. Lillemans ögon hänger ner till knäna.

Vi som skulle städa i badrummet. Få in nya mattor, hänga upp drapperier.
Vi skulle dammsuga, bädda rent och diska.
Hänga upp gardiner och tända lite dofta mumsljus.
Kanske skulle vi baka bröd med.
Hänga upp klädstången som ramlade ner i natt.


Vi skulle ta en promenad (han i vagn och jag långsamt) o dela ut allas Mary Kay grejjer som ingen förutom EN har orkat hämta. Latos.

Jag gör dock nytta. Lite.
Mailar och ringer.
Bokar möten för näst nästa vecka.

Men nu är jag så hängig att soffläge vore på sin plats.
Kommer min hjärna gå med på det? Den borde det för imorgon är det jobb 10-16 o 11-15 på söndag. Idag är enda vilodagen.
Fan.
Hjärna gå o dö. Jag dör i soffan.

Inga kommentarer: